Oliivõli kasulikkusest

Oliiviõli kasulikkusest

Oliivipuu oli vahemereäärsete inimeste jaoks eluliselt tähtis ja sellel põhjusel on oliivipuu vahemereäärsete inimeste kultuuride sümboliks. Nende puude kasvatamise ajalugu ulatub 6000 aastani e. Kr. Eelajaloolisel ajal eksisteerisid metsikud oliivid – nende fossiile on leitud Hispaaniast.

Teadlased on kindlaks teinud küllastamata rasvhapete ja antioksüdantide kasuliku mõju meie kehafunktsioonidele nagu ka arvukad eelised mida peidab endas vahemere-tüüpi dieedi pidamine. Toitumis- ja tervisespetsialistid rõhutavad järjest enam oliiviõli kasutamise tähtsust toiduvalmistamisel mitte ainult ühe põhitoitainena vaid ka preventatiivsetel eesmärkidel.

Praeguseks on kindlaks tehtud, et oliiviõlirikka dieedi puhul:

  • Väheneb kahjuliku LDL kolesterooli tase kahjustamata samas kasuliku HDL kolesterooli funktsioneerimist organismis
  • Aitab takistada arterite lupjumist ning vere hüübimist ning vähendab südamehaiguste ohtu
  • Alandab vererõhku
  • Alandab diabeetikutel glükoositaset; aitab reguleerida veresuhkrut
  • Vähendab mõnda liiki vähktõbede tekkimise ohtu, näiteks rinnavähk ja eesnäärmevähk
  • Soodustab seedimist ning kehasiseselt vitamiinide ja mineraalide imendumisele
  • Simuleerib sapipõie tegevust ning sapi- ja pankrease eritiste teket; kergendab kõhukinnisust
  • Kaitseb sapikivide ja maohaavade moodustumise eest
  • Parandab kehasiseseid ja –väliseid kudesid ning kaitseb nakkuste ja põletiku eest
  • Aitab kaasa aju ja närvisüsteemi arenemisele ja tööle
  • Aitab kaasa lastel luustiku arenemisele ja hoiab luuhõrenemise ja kaltsiumivaeguse eest vanematel inimestel.
  • Oliiviõli preventiivsed, kaitsevad ja ravivad omadused paljude krooniliste haiguste ja tervisehäirete puhul põhinevad selle unikaalsel keemilisel koostisel rasvhapetest, eriti tänu suurele oleiinhappe kontsentratsioonile ning looduslike kaitsvate antioksüdantide nagu näiteks E-vitamiini ja fenoolide olemasolule.